Veste teribilă pentru șoferii cu mașini pe benzină și motorină. Anunț oficial, nu mai e cale de întors

de: Andrei Simion
23 01. 2021

Veste teribilă pentru toți șoferii care conduc mașini pe benzină și motorină. Mulți își vor pune mâinile în cap pentru că nu mai e cale de întors.

Viitorul trebuie să fie mai puțin poluant, iar asta înseamnă că încet, dar sigur, mașinile pe benzină și motorină vor dispărea de pe străzi. Anunțul vine chiar de la șeful Băncii Europene de Investiții, Werner Hoyer. Șeful BEI prevede un viitor fără combustibili fosili.

Adică un viitor mai curat și mai puțin poluant.

Veste teribilă pentru șoferii cu mașini pe benzină și motorină

”Gas is over” – adică gata cu benzina (combustibilii pe bază de petrol) – a spus Hoyer la prezentarea rezultatelor financiare ale BEI. Acesta crede că Europa trebuie să renunțe la așa ceva dacă vrea într-adevăr să atință țintele de poluare impuse. Altfel, fără eliminarea mașinilor cu benzină și motorină de pe străzi, dar și a altor vehicule care folosesc așa ceva, e imposibil.

Uniunea Europeană are în plan ca, până în 2050, să ajungă la zero emisii de carbon. Planul ar fi ca până în 2030, acestea să fie reduse cu 55%. Banca Europeană de Investiții se angajează, de asemenea, să aloce 50% din activitățile sale pentru sustenabilitate și protejarea mediului înconjurător. Fondurile puse la dispoziție pentru astfel de soluții se ridică la 1 trilion de euro până în 2030, adică în următorii zece ani.

În plus, toate planurile sunt în linie cu Acordul de la Paris, unde s-au pus bazele unui mediu mai puțin poluant.

Un raport al Agenției Europene de Mediu pe acest subiect nu plasa România foarte bine. În documentul Air quality in Europe — 2020 report („Calitatea aerului în Europa – raport 2020”) se arată că valoarea limită a Uniunii Europene pentru particulele fine de materie (PM2.5) a fost depășită, în 2018, de șase state membre: Bulgaria, Croația, Cehia, Italia, Polonia și România.

Doar patru țări din Europa — Estonia, Finlanda, Islanda și Irlanda — au înregistrat concentrații mai mici ale particulelor fine de materie în raport cu valorile recomandate de Organizația Mondială a Sănătății (OMS), care sunt mai stricte. Raportul AEM constată că se menține decalajul dintre limitele legale ale UE în ceea ce privește calitatea aerului și recomandările OMS, o problemă pe care Comisia Europeană intenționează să o rezolve prin revizuirea standardelor UE în cadrul planului de acțiune privind reducerea la zero a poluării.

AEM estimează că expunerea la particule fine de materie a cauzat aproape 417 000 de decese premature în 41 de țări din Europa în 2018.